02 Ağustos 2006

düşünmekten biraz fazlası.

bir önceki yazıda savaştan ve soru sormaktan bahsettik. bugün bir arkadaşımın msn avatarında bu siyah kurdelaya rastladım. savaşa karşı tavrını belli etmek adına bu işareti kullandığını söyledi. fikri çok sevdim. evet bunu msn'de kullanmak dünyayı değiştirmezdi ancak kullanan kişinin bu konuyu düşündüğünü ve buna karşı tavır aldığının da göstergesiydi. bunu yapmanın tabii ki binlerce yolu var. fakat bu binlerce yolun varlığına rağmen hareket etmek zor geliyorsa, vakit bulunamıyorsa vs. msn avatarında siyah kurdela kullanmak sanırım dünyanın en kolay eylemi. bugünden itibaren ben de bu kurdelayı kullanarak savaşın kafamı bozduğunu, onu kınadığımı, kan üzerinden siyaset yapan oluşumlardan nefret ettiğimi ifade ediyor olacağım. bu vesileyle internet kullanıcısı her bireyi "sanal siyah kurdela" eylemine davet ediyorum. bu eylemin illegal, politik vs. hiç bir oluşumla ilgisi yoktur. eyleme katılmayı tercih edenler eylemin şekli, uygulanışı vs. ile ilgili fikir bildirebilir ve gidişatı yönlendirebilirler. destek veren herkese şimdiden teşekkürler.
savaşın boyutu, zararları, dünya devletlerinin olaya yaklaşımları gibi konuları merak edenler www.fromisreltolebanon.com adresine bakabilir hatta bir adım ileriye giderek barış için bir imza bırakabilirler. sitedeki fotoğraflar cidden çok acı ve yaralayıcı. bu tarz fotoğraflara bakmaya alışık değilseniz girmemenizi tavsiye ederim.
son olarak her ne kadar bugünlerde gündem dışı kalsa da ırak'ta da kanlı bir iç savaşın devam ettiğini not düşelim.
deniz'e teşekkürler.

Hiç yorum yok: